Ana Menü Yan Menü İçerik

0-12 AYLIK BEBEK

Gelişim ve Eğitim

Geri Dön

4-7 Aylık Bebeklerde Uyku

Bu yaştaki bebeklerin iyi bir uyku düzeni olmalı. Genelde bu dönemlerdeki bebekler günde 1-2 kez şekerleme yapar ve gece 7-8 saat uyurlar.

Bu dönemde bebeğiniz uyuyabilmek için dönüş yapmaları ve yataktaki pozisyonu değiştirmeleri gerektiğini öğrenecektir. Bu zamanlarda belki de küçük bebeğiniz uyanık kalma yetisini kazanmış olacak ve çevresel durumlar tarafından uyanık kalacaktır. İşte bebeğinizin dinlenmesi ve sağlıklı olması için iyi bir uyuma rutini oluşturmanızın tam zamanı!

Bebeğim ne kadar uyumalı?

Bu yaştaki bebeklerin günlük ortalama uykusu 14 saattir. Bazı bebekler 9 saat uyurken, bazı bebekler 18 saat gibi daha fazla uyuma süresine ihtiyaç duyabilirler.

Gündüz uyku süresi ortalama 3-4 saattir. Bazı bebeklerde şekerleme süresi 20 dakikadır, bazılarınınki ise bu ortalamanın üzerinde olabilir.

Bebeğinizin sürekli sizinle vakit geçirdiğini unutmayın. Belki bebeğinizin daha fazla uykuya ihtiyacı vardır ama o 20 dakikada bir uyanarak sizinle oyun oynamayı, uyumaya tercih edebilir. Bebeğiniz yeni yürümeye başladığı döneme geldiğinde, eğer şekerlemelere direnmeye başlarsa, yine de her ikinizin iyiliği için çocuğunuzu uyutmaya çalışın.

Şekerlemeler çocuğunuzun gece uykusunda huysuzlanmamasını ve uyanık olduğu saatlerde daha fazla eğlenmesini sağlar. Bu yaşlardaki bebekler genellikle öğleden önce ve öğleden sonra olmak üzere birer kez şekerleme yaparlar.

Eğer şekerlemeler bebeğinizin gece uykusunu engelliyorsa, öğleden sonraki şekerlemesinden biraz daha erken uyandırabilirsiniz. Ancak bebeğiniz çok yorgunsa gece sorunsuz uyuyamayabilir.

Bebeğimi nerede ve nasıl uyutmalıyım?

Bebeğinizi yardım almadan ve kendi pozisyonunu seçebileceği döneme gelene kadar, yüzüstü yatırmak yerine sırtüstü yatırmayı tercih edin. Yüzüstü yatırmak sağlığı açısından sırt üstü yatırmaya oranla daha risklidir.

Yüzüstü yattığında çocuğunuz kafasını daha zor hareket ettireceğinden, düzgün solunum yapamamasına ya da boğulma gibi çok dikkat edilmesi gereken bir duruma sebep olabilir.

Bebeğinizin yatağını her zaman kontrol edin ve güvende olduğundan emin olun. Yatağından havlu, battaniye, doldurulmuş hayvanlar gibi yumuşak ve nefes almasını engelleyebilecek eşyaları uzaklaştırın.

Ayrıca bebeğinizin boynuna dolanabilecek ve keskin eşyaları olabildiğince bebeğinize yaklaştırmayın. Üzerine düşebilecek eşyaları uzakta bulundurmanız, zarar görme riskini azaltacaktır.

Bebeklerin uyumaya teşvik edin

Muhtelemen uyku öncesi rutinleri oluşturmuşsunuzdur ancak hâlâ oluşturmadıysanız da hemen yönteminizi belirleyin. Tıpkı 3 aylık olana kadarki dönemde olduğu gibi bu dönemde de yatmadan önce bebeğinizi rahatlatacak aktiviteler geliştirmek onun için iyi olacaktır. Sıcak bir duşun ardından söyleyeceğiniz bir şarkı ya da anlatacağınız bir hikâye, oldukça rahatlamasını ve uykuya hazırlanmasını sağlayacaktır.

Bebeğinizi yatağına koyarak kendiliğinden uyumasını beklemek istemeniz çok normal. Ancak bu sizin rutinlerinizle bir süre sonra mümkün olacaktır. Eğer bebeğiniz ağlarsa birkaç dakika ondan uzak durun ve tekrar uyumasını bekleyin. Ağlamaya devam ederse, onu bir süreliğine kucağınıza alın. Bu onun sakinleşmesine yardımcı olacaktır.

Bu dönemdeki bebekler çok uzun süre uyusa da sabahları diş ağrısı gibi sebeplerden erken uyanabilir ve huysuzlanabilir. Böyle dönemlerde bebeğiniz çok şiddetli ağlamıyor ve canı herhangi bir sebeple yanmıyorsa kendi kendine uyumasını bekleyin. Çünkü en ufak sorununda ilgilenmeniz, bebeğinizin bu ilgiyi hep istemesine sebep olacaktır.

Bebeğiniz geceleri birkaç kez uyanıyorsa, çevresel faktörlere dikkat edin. Yatağı onun için çok mu büyük? Odasında başka bebek var mı? Odası çok mu soğuk? Çok mu sıcak ya da çok mu karanlık? Tüm bu etkenlere dikkat etmekte fayda var.

Bebeğiniz bazen vaktinden önce uyanabilir ve huysuzluk yapabilir. Bu duruma her zaman çare bulamayabilirsiniz. Ancak çocuğunuzun önüne bırakacağınız güvenli oyuncuklar, ilgisini oyuncaklara vermesini ve sakinleşmesini sağlayabilir.

Kaynak

http://kidshealth.org/parent/growth/sleep/sleep47m.html